Hoe houd je een website up-to-date

Heerlijk zo’n nieuwe website. Alle teksten opnieuw onder de loep genomen en alle afbeeldingen weer ververst. Echt een essentieel onderdeel van de online marketing van jouw bedrijf. Maar hoe houd je een website up-to-date nadat hij live is gezet. Lees hier waarom het zo belangrijk is om regelmatig nieuwe content op je website te zetten. Ook geven we je wat tips om dit zo slim mogelijk te doen.

Het verversen van je content help zoekmachines (en dus ook klanten) jouw bedrijf te vinden!

De belangrijkste reden voor het updaten van website content is het verhogen van je SEO positie. Concreet houd dit in dat hoe vaker jij nieuwe content op je website plaatst, hoe beter jouw website scoort op google of andere zoekmachines. Bij het schrijven van je blog content zul je rekening moeten houden met de zoektermen waarop je gevonden wil worden. Hierdoor laat je zoekmachines weten dat jij een goede autoriteit hebt op het gebied van “de zoekterm”.

Wij vinden het bijvoorbeeld belangrijk dat we gevonden worden op grafische vormgeving. Daarom zul je zien dat er veel pagina’s deze term bevatten. Ook zorgen wij ervoor dat veel van onze portfolio en blog items over grafische vormgeving gaan. Ze jij de extra tip? Door interne links naar belangrijke pagina’s toe te voegen verbeterd je SEO score ook.

Houd contact met bestaande klanten met een ge-update website.

Het is voor de algoritmes van google goed om nieuwe projecten, tips en ander nieuws op je website te plaatsen. Maar het toont potentiële nieuwe en bestaande klanten ook wat je expertise is. Door nieuwe projecten te delen kun je bestaande klanten overtuigen dat ook zij profijt kunnen hebben van jouw nieuwe dienst of product.

“Ik zag op jullie website dat jullie ook nieuwsbrieven maken.
Kun je dat ook voor mij doen?”

Nog een voordeel van het updaten van je website is dat je de content die je voor je website schrijft gemakkelijk kunt delen via social media of door middel van een nieuwsbrief. Zo deel je het nieuws via meerdere kanalen en wordt je bereik nog groter.

Hoe kan ik zelf mijn website up-to-date houden?

Om het bijhouden van de website zo makkelijk mogelijk te te maken voor onze klanten, bouwen wij onze websites in WordPress. Dit is een Content Management Systeem waardoor het aanmaken van een nieuwsitem net zo makkelijk wordt als het werken met een Word document.

Tips waarmee wij onze klanten helpen:

  1. Een blog of nieuwspagina toevoegen
    Wij zorgen ervoor dat er een blog of nieuwspagina aan de sites van onze klanten wordt toegevoegd. Hierdoor wordt het vele male makkelijker om snel nieuws te delen zonder dat hiervoor een hele nieuwe pagina aangemaakt moet worden. De nieuwsitems die je schrijft moeten de aandacht van jouw doelgroep trekken. Het is dus verstandig om vooraf na te denken over de tone-of-voice van jouw bedrijf (hoe spreek je iemand aan). Verder is het aan te raden om ook deze items te schrijven over een van de zoektermen waarop je gevonden wil worden. Voor google is het ook aan te raden om artikelen tussen de 300 en 700 woorden te schrijven.
  2. Deel foto’s en andere afbeeldingen
    Niet alleen op social media kun je de aandacht trekken met pakkende afbeeldingen. Ook voor je website is het belangrijk om de bezoeker te tonen wie je bent en wat je kunt. Zorg er dus voor dat je voldoende afbeeldingen door je hele website gebruik. Voorzie bijvoorbeeld elk blog artikel van een uitgelichte afbeelding. Dit zorgt niet alleen voor aankleding maar ook voor duidelijkheid op het artikelen overzicht.
    Ook kun je een fotogalerij aan je website toevoegen. Dit kun je doen door afbeeldingen rechtstreeks up een galerij pagina te plaatsen, of je kunt de social media berichten van b.v. instagram tonen.
    Wat je ook besluit te doen, houd er wel rekening mee dat de afbeeldingen niet te groot zijn en dat de bestandsnamen correct zijn. Dit laatste is vooral voor je SEO erg belangrijk.
  3. Recensies van bestaande klanten
    Niets is zo overtuigend dan mond-tot-mond reclame. Laat daarom op je website zien dat mensen enthousiast over jouw bedrijf zijn. Dit zorgt niet alleen voor nieuw content, maar versterkt ook nog eens het vertrouwen van nieuwe klanten. Ook hiervoor zijn verschillende manieren. Je kunt Google en Facebook reviews tonen ook je website. Of je kunt zelf recensies aanmaken in het CMS.
  4. Update bestaande content
    Door oudere blogs of pagina’s te updaten laat je met minimale input zien dat je nog steeds kennis over het onderwerp hebt. Zo zien je lezers dat je up-to-date bent van de laatste ontwikkelingen. Ook zoekmachines pakken dit mee met de beoordeling van jouw website.

Het updaten van je website lijkt op het eerste gezicht misschien moeilijk en veel werk. Toch is het erg belangrijk om hier consequent aan te werken. Door de updates zullen nieuwe klanten je makkelijker vinden. Probeer het en je zult merken dat het makkelijker is dan je denkt.

Toch een beetje hulp nodig?

Neem dan contact met ons op. We helpen je graag de goede kant op.

Bel ons: 013-470 02 07
Mail ons: info@studiopaspoort.nl

Ook leuk
Menu